Leveren & Retourneren

Reserveer je een artikel met Click & Collect en doe je dat voor 15.30 u, dan zal het ten laatste 3 uur na je reservatiebevestiging voor je klaar liggen in je DreamLand-winkel. Bestel je na 15.30 u, dan kan je het ten laatste 3 uur na de opening van je DreamLand-winkel de volgende dag afhalen (behalve op zon- en feestdagen). Van zodra je artikel in de winkel klaarligt, ontvang je een sms. Is een artikel toch niet meer beschikbaar? Bijvoorbeeld omdat de gewenste uitvoering niet meer voorradig is? Dan zal een medewerker je telefonisch contacteren.

Is je artikel op voorraad wanneer wij je gewone online reservatie ontvangen? Dan kan je het laten leveren in je afhaalpunt binnen een termijn van 3 tot 14 werkdagen.

Haal je jouw artikel af in een DreamLand-winkel?

Ga dan naar het afhaalpunt en vind je artikel terug via de afhaalcode en de plaats in het winkelrek, die je kreeg via mail. Staat je artikel er niet? Een winkelmedewerker helpt je graag verder.
Gaat het over een Click & Collect-reservatie, dan kan je een winkelmedewerker aan de balie aanspreken of op de bel drukken. Geef jouw lijstnummer door en je artikel wordt je dadelijk overhandigd.


Haal je jouw artikel af in een Colruyt-winkel?

Ga naar het afhaalpunt, geef je afhaalcode in op het aanraakscherm of scan de QR-code uit de leveringsmail. We geven je de plaats van je artikel in het rek. Staat je artikel er niet? Een verkoper in de winkel helpt je graag verder! Deze optie is niet mogelijk voor een Click & Collect-reservatie.


Haal je jouw artikel af in een OKay-winkel?

Ga dan naar het afhaalpunt en vind je artikel terug in het winkelrek via de afhaalcode. Staat je artikel er niet, of is er geen afhaalpunt? Dan helpt een winkelmedewerker je graag verder. Deze optie is niet mogelijk voor een Click & Collect-reservatie.

Gaat het over een Click & Collect-reservatie, dan kan je een winkelmedewerker aan de balie aanspreken of op de bel drukken. Geef jouw lijstnummer door en je artikel wordt je dadelijk overhandigd.

Bij een gewone online reservatie, kan je jouw artikel terugvinden in het afhaalpunt. In het kader van de nieuwe Europese privacywetgeving, GDPR (General Data Protection Regulation), mogen vanaf 25 mei 2018 herkenbare persoonsgegevens niet meer zichtbaar voor andere klanten vermeld worden op artikelen. Daarom vermelden we een afhaalcode op elk artikel. Je ontvangt deze afhaalcode in je leveringsmail. Met die code kan je jouw artikel opzoeken en afhalen in het afhaalpunt.

In je sms die je ontvangt van zodra je artikel klaarligt om opgehaald te worden.

In je leveringsmail. Die ontvang je pas wanneer je artikel klaarligt in het afhaalpunt.

Wanneer je jouw code niet meer hebt, kan je in een Colruyt-winkel je Xtra-kaart scannen of je Xtra-gegevens manueel ingeven via het aanraakscherm om de plaats van je artikel te vinden.
Let op: gebruik de Xtra-kaart of Xtra-gegevens van de persoon die de bestelling deed.

Bij DreamLand of OKay helpt een winkelmedewerker je graag verder.

Neen, deze optie is niet mogelijk voor een reservatie met Click & Collect.

Als je een artikel gevonden hebt in onze webshop, kan je kiezen voor thuislevering. Je betaalt dan meteen online. Op de detailpagina van elk artikel vind je alle info over de levering. Je kan altijd de leverwijze nog aanpassen in je winkelwagen: van een afhaalpunt naar aanhuislevering of omgekeerd. De verzendkosten worden automatisch aangepast aan je keuze. Er wordt wel een onderscheid gemaakt tussen kleine en grote artikelen.

Kleine artikelen

(minder dan 30 kg of verpakking kleiner dan 1,5 m) vind je in de brievenbus of worden afgeleverd door je postbode op de datum die je hebt aangeduid tijdens je bestelling (en die wij per e-mail hebben bevestigd). Hiervoor bedragen de verzendkosten van je reservatie:

  • € 3,99 voor een levering in de week of op zaterdag

Grote artikelen

(meer dan 30 kg of groter dan 1,5 m) worden geleverd door DreamLand of rechtstreeks door onze leverancier op de datum die je hebt aangeduid tijdens je bestelling (en die wij per e-mail hebben bevestigd). Hiervoor bedragen de verzendkosten van je reservatie:

  • € 30 voor een levering in de week of op zaterdag

Je beschikt over 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag volgend op de levering van je pakket, om het te beoordelen en eventueel af te zien van je aankoop.

Is het een artikel lichter dan 30 kg of kleiner dan 1,5 meter?

Retourneren is dan enkel mogelijk in een DreamLand-winkel.


Is het een Click & Collect-reservatie?

Dan gebeurt de retournering via bpost!

  1. Bel onze klantendienst op 02 363 56 56 (ma-za van 8u30 tot 20u, op vrijdag tot 21u). Hou je klantgegevens bij de hand.
  2. Daarna stuurt de klantendienst je een e-mail met een retourdocument dat je kan afprinten.
  3. Stop het artikel in zijn originele verpakking en kleef er het retourdocument op.
  4. Geef de retourzending af bij een postpunt.
  5. Wij vergoeden je na ontvangst en controle van het artikel. We vergoeden ook de verzendkosten die je betaalde, maar brengen de retourkosten (€ 2,95 voor een klein artikel) in rekening. Ze worden afgetrokken van het terug te betalen bedrag.
    Als je met Visa betaalde, vind je het terugbetaalde bedrag op je volgende maandafrekening. Als je via overschrijving betaalde, storten wij het bedrag binnen de 2 weken terug.

Is het een artikel zwaarder dan 30 kg of groter dan 1,5 meter?

Dan gebeurt de retournering met de vrachtwagen! Bel onze klantendienst op 02 363 56 56 (ma-za van 8u30 tot 20u, op vrijdag tot 21u). Onze medewerkers vertellen je welke stappen je moet volgen om je artikel te retourneren. Wij vergoeden je na ontvangst en controle van het artikel.

Als je jouw volledige bestelling retourneert, dan vergoeden we ook de verzendkosten die je al betaalde. Van het terug te betalen bedrag worden de retourkosten (€ 22 voor een groot artikel) afgetrokken.

Als je met Visa betaalde, vind je het terugbetaalde bedrag op je volgende maandafrekening. Als je via overschrijving betaalde, storten wij het bedrag binnen twee weken terug.

Voor de volgende artikelen geldt het herroepingsrecht niet:

  • gemonteerde, gebruikte, vuile, beschadigde en onvolledige artikelen;
  • artikelen waarvan de verpakking geopend (volledig of gedeeltelijk), waardoor ze niet meer als nieuw verkocht kunnen worden;
  • computerprogrammatuur, audio-en video-opnamen waarvan de verzegeling is verbroken;
  • artikelen die een duidelijk persoonlijk karakter hebben;
  • artikelen die niet geretourneerd kunnen worden;
  • artikelen afkomstig van een huwelijks-, geboorte- of geschenkenlijst.

Toch geen antwoord gevonden?

Contacteer ons